Meie lood

Erasmus+ õpiränded 15. november Ardu Kool

Loe rohkem meie Erasmus+ projekti kohta: https://www.ardukool.ee/erasmus
Rohkem pilte leiad kooli FB lehelt või Instagrammist.

18.02.-23.02.2024 Ardu Kool Prantsusmaal Léonard de Vinci koolis

Ardu Kooli õpilased käisid tänu Erasmus+ projektile Prantsusmaad avastamas

Algas uus aasta ning sellega kaasnes ka uus Erasmus+ õpiränne. Seekord avastati Prantsusmaad, Léonard de Vinci kooli ning ka imekaunist Pariisi. Õpirändel osalesid 4 õpilast ja 2 õpetajat.
Reis algas 18. veebruaril ning lend tagasi oli 23. veebruaril.
Nädala jooksul toimus palju huvitavat. Tegime plakateid keskkonna säästlikkuse kohta. Viisime läbi töötoa kus töödeldi ümber t-särke. Õppisime meisterdama tawashisid, osalesime paberi taaskasutus töötoas. Avastasime kooli ja uurisime Soissons linna. Käisime jäähallis uisutamas. Saime osa rikkalikust Prantsusmaa kultuuriga täidetud õhtusöögist ja küpsetasime üheskoos.  Orienteerusime Pariisis ja külastasime vaatamisväärsusi. Tekitasime hulgaliselt häid mälestusi.
Terve reis oli kõigile väga meeldejääv ning jäädi üksteist igatsema. Võimalik et kohtume veel kunagi uuesti.
Aitäh Erasmus+

Karoliine Tänav
Ardu Kool 9.kl. õpilane

04.-10.02.2024 külastas Hispaania IES La Foia d'Elx kooli Ardu Kooli.

Ardu Kooli külastasid sõbrad Hispaaniast

Ardu Kooli külastasid 04.-10.veebruaril Hispaania IES La Foia d'Elx kooli viis õpilast ja 2 õpetajat. Lapsed olid majutatud õpilaste kodudesse. Õpetajad peatusid Tallinnas hotellis ning Ardusse tulid nad bussiga.
Hispaania koolist sai meie  partnerkool, kui Ardu Kooli huvijuht võttis ühendust sealse Erasmus+ projektide koordinaatoriga. Lepiti kokku, et esmalt külastavad meie kooli õpilased neid ja seejärel tulevad nemad meie juurde. Mõlema kooli kirjutatud projektid said rahastuse ning 04-10.11.2023 olidki neli Ardu Kooli õpilast ja kaks õpetajat Hispaanias, 3 kuud hiljem nemad külas meil.
Hispaanlaste projekti eesmärgiks ja ka Eestisse tulemise põhjuseks oli teadlikkuse tõstmine keskkonnaprobleemidest mitte ainult kohalikul, vaid ka globaalsel tasandil. Samuti soodustada nende kooli õpilaste Euroopa Liitu kuulumise tunnet.
Esmaspäeval tutvusid külalised meie kooli, kommetega ja ajalooga. Osaleti ka puu- ja käsitöö tundides, mida neil enda koolis pole.
Teisipäeval oli meie koolis ka Kose valla kunstipäev, kust külalised koos Ardu Kooli kunstiringi lastega osa võtsid. Ürituse teema oli "Pakendi teine VÕIMalus", mis sobis ideaalselt nende projekti teemaga kokku.
Kolmapäeval külastas kogu kool koos hispaanlastega Valgehobusemäe suusa- ja puhkekeskust. Osad meie külalistest olid esmakordselt mäesuusatamas, kuid kiiresti õpiti põhiline selgeks ning kõigil oli väga lõbus.
Neljapäeval mindi koos 9.klassi õpilastega Tallinna. Külastati Pelgulinna Riigigümnaasiumi ja vanalinna, kus oli korraldatud huvitav ekskursioon koos giidiga.
Reedel olid külalised taas tundides. Mängiti saalihokit, õpiti eesti keelt ja tutvutati hispaania keelt.  Osa võeti ka ingilse keelest ja kokandustunnist. Sama päeva õhtul toimus Ardu Koolis ball, kus hispaanlased koos oma eestlastest sõpradega ka kohal olid. Võõrustajate koju jõuti umbes kell 23.00 ja juba 04.35 pidid meie külalised lennujaamas olema. Kahe tunni pärast lahkus nende lend Frankfurti ja sealt Alicantesse.
Erasmus+-projektis osalemine annab õpilasele palju erinevaid kogemusi. Omandatakse teadmisi teise riigi kultuurist ja kommetest. Õpilane saab näha, milline on külastatava riigi haridussüsteem ja kuidas nende koolis õpitakse. Lisaks saab noor harjutada inglise keelt ning arendada oma igapäevast suhtlemisoskust. Kõige meeldejäävamad on aga koos uute sõpradega loodud mälestused.

Laura Nael
Ardu Kooli 9.kl.õpilane

04.-10.11.2023 toimus meie kooli esimene Erasmus+ projekti õpiränne. Käisime Hispaanias IES La Foia d'Elx koolis külas.

"Erasmus+ viis Ardu Kooli õpilased Hispaaniasse"

Koos õpilasesindusega kirjutati eelmisel õppeaastal Ardu Koolis esimest korda Erasmus+ projekt,
mille teemaks oli ,,Jätkusuutlik elustiil´´. Selle raames on planeeritud 3 õpirännet erinevatesse
riikidesse. Esimeseks sihtkohaks oli Hispaania kool IES La Foia D Elx, kuhu sõitsid 4 õpilast ja 2
õpetajat.
Reis sai alguse 4.novembril ja kestis 10.novembrini. Meiega samal ajal külastasid partnerkooli ka 8
õpilast Saksamaalt. Lennujaama saabudes võtsid Hispaania kasupered meid rõõmsalt vastu ja
tundsime ennast kohe koduselt.
Terve nädal oli sisustatud paljude põnevate tegevustega. Õppisime näitlemist, osalesime
koolitundides, rääkisime taaskasutuse olulisusest. Päevad olid sisustatud hommikust õhtuni ja kogu
aeg õppisime midagi uut.
Kui enamus tegevusi oli korraldatud partnerkooli poolt, siis ühel päeval valmistasime ette Hispaania
ja Saksa kooli õpilastele käsitöötunni, kus paljud õpilased said esimest korda niiti ja nõela käes hoida.
Meie juhendamisel valmisid palju erinevaid taaskasutatud riietest ümber disainitud rõivaid.
Lisaks koolitundidele ja sealsetele tegevustele tutvusime ka kohalike vaatamisväärsustega.
Külastasime Elche Palmiparki, Alicante Santa Barbara lossi ja randa. Nägime ka jalanõu vabrikus,
kuidas valmivad jalavarjud.
Hispaania külastus oli põnev nii õpilastele kui ka õpetajatele. Saadi palju kogemusi, uusi tutvusi ja
õpiti selgeks ka mõned hispaaniakeelsed sõnad. Hüvastijätt oli nii kurb, et mõnel oli lausa pisar
silmas. Õnneks on samad Hispaania kooli õpilased meile juba veebruaris külla tulemas.
Aitäh Erasmus+ programmile, et teete sellised seiklused õpilastele võimalikuks!

Berit Ülejõe
Ardu Kooli 9.kl õpilane

18.02.-23.02.2024 Ardu Kool Prantsusmaal Léonard de Vinci koolis

Ardu Kooli õpilased käisid tänu Erasmus+ projektile Prantsusmaad avastamas

Reis algas 18. veebruaril ning lend tagasi oli 23. veebruaril.
Aitäh Erasmus+

Karoliine Tänav
Ardu Kool 9.kl. õpilane

04.-10.02.2024 külastas Hispaania IES La Foia d'Elx kooli Ardu Kooli.

Ardu Kooli külastasid sõbrad Hispaaniast

Laura Nael
Ardu Kooli 9.kl.õpilane

"Erasmus+ viis Ardu Kooli õpilased Hispaaniasse"

õpetajat.
tundsime ennast kohe koduselt.
aeg õppisime midagi uut.
kuidas valmivad jalavarjud.
Aitäh Erasmus+ programmile, et teete sellised seiklused õpilastele võimalikuks!