Kose valla aasta klassijuhataja
Margit Valdma (pildl) on õpilaste arengu toetamisel kõiki osapooli: peret, õpetajaid, tugispetsialiste ja juhtkonda kaasav ning õpilasi innustav klassijuhataja.
Margit otsib oma poisteklassile huvi pakkuvaid võimalusi ja väljakutseid. Näiteks külastasid nad klassiga Kose Päästekomandot, käivad koos teatris ja hariduslikel võistlustel. Ta julgustab alati õpilasi võtma üheskoos vastu uusi väljakutseid. Näiteks on eelmise õppeaastal tema klassi õpilased osalenud PlayBoxil, teinud luulelise etteaste kogukonnale EV aastapäeval. Ühised esinemised, laatade korraldamine ja nendes osalemine, näitemängude tegemine - kõik see on kolmanda klassi igapäevase koolielu osa. Sageli on lastega koos üritustele kutsutud ka vanemad. Õpilase mure korral kaasab ta lahendamisesse kõiki osapooli. Ta on nõudlik ja
samas ise õpilastele eeskujuks.
Õpetaja Margit on aktiivne ja julgelt kooliarenduslikel teemadel kaasa rääkiv õpetaja, on hoolekogus õpetajate esindaja. Ta korraldab aktiivselt ülekoolilisi spordivõistlusi. Margit seab alati esikohale lapse heaolu. Tema klassis õpivad ainult poisid ja nende väikeste härrasmeeste kujundamisel on õpetaja Margit väga nõudlik aga samas ka väga loov. Õpetaja Margitil on väga hea koostöö klassi lastevanematega. Margit teeb klassijuhataja ja õpetaja tööd suure südamega ja avatud meelega.
Palju õnne, Kose valla aasta klassijuhataja, Margit Valdma!
Kose valla aasta õpetaja nominent
Epp Kevvai on klassijuhataja, eestvedaja, hinnatud kolleeg ja armastatud õpetaja, kelle sõnavarasse ei kuulu sõnaühend “ei saa” vaid hoopis sõnad “teeme ära”.
Tema juhendatud õpe on projektipõhine, ettevõtlikkust kujundav ning väljundeid presenteeriv ja inspireeriv. Aitab mõista õpilastel, et nende õppimise tulemus on see, mis loob koolimajas ilu ja meeleolu. Õppemeetodid sobivad erinevate õpistiilide kasutajatele ja toetavad õpilaste individuaalseid vajadusi. Näiteks ajaloo teemade puhul kasutab ta visualiseerimist, kunstiõpetuses animatsiooni. Projekipõhisesse õppe korraldmisesse on kaasatud ka vanemad ja kolleegid. Näiteks pudelikorkidest õues eksponeeritud näituse korraldamine, milles osalesid nii õpilased, vanemad, kogukond kui kolleegid.
Õpetaja Epp loob kõigile arendava, turvalise ja võimetekohase õpikeskkonna ja annab võimaluse õpilastel oma õpitulemusi esitada - olgu see siis näituse vormis või ettekandena.
Õpieesmärk kusnstiõpetuses püstitatakse koos, loova lahenduse leiab igaüks ise, individuaalselt loodud tööd moodustavad kunstilise terviku. Alati ei pruugi õnnestuda, siis analüüsitakse ja parendatakse.
Õpetaja Epp kujundab väärtushinnanguid oma eeskujuga: on lugupidav, õiglane ja hooliv ning koostöine. Ta toetab õpilaste positiivse enesehinnangu kujunemist, on usaldusväärne.
Tema filosoofia on, et õppida saab igal pool, mistõttu on ta õppesse lõiminud õppekäigud nii Vabamusse, Wittensteini tegevusmuuseumisse, KUMUsse ja mujale. Ta korraldab teatrikülastusi ja tutvustab ajaloo tunnis oma kodukoha lugu. Epp on väärt koolmeister, keda soovib oma kooli tööle iga koolijuht.
Palju õnne, Epp Kevvai!
Kose valla aasta tugispetsialist, nominent
Signe Kotkas on õplasi toetav. Ta annab positiivset tagasisidet, toetab õpilaste eneseusku. Aitab leida strateegijaid õpilasel enesearengu saavutamisel. Loob koos õpilasega tugiplaanid ja analüüsib neid.
2024/2025 õppeaastal on Signe teinud suure südamega tööd ja seadnud korda Ardu Kooli HEV õpilasi puudutava dokumentatsiooni. Arendatud on infovahetust peredega läbi Stuudium keskkonna. Õpilastele pakutud tugimeetmed on dokumenteeritud, samuti on igast kohtumsest olemas õpilase arengu toetamise kokkulepete protokollid, mis totavad mitmepoolset, eesmärgistatud koostööd.
Õpilase mure on tema mure ja seetõttu teeb Signe õpilaste toetamiseks tööd kire, südame ja suure profesionaalusega.
Signe on loonud toetava ja turvalise keskkonna, et noored julgeksid talle avaldada oma muresid. Uuest õppeaastast on meil Signe algatusel õppekavas sotsiaalsete oskuste arendamise tund.
Julgustab noori mõtlema oma otsuste võimalikele tagajärgedele, nii lühikeses kui pikas plaanis. Ta ei anna "õiget vastust", vaid aitab noorel iseenda jaoks sobiva lahenduse leida.
Eelmisel õppeaastal on Signe korraldanud lugematul hulgal hästi eesmärgistatud koostöökoosolekuid tugispetsialistide, lapsevanemate, õpilaste ja õpetajate osavõtul, et kõik osapooled toetaks noort.
Signe käitub lugupidavalt, õiglaselt ja hoolivalt, olles lastele eeskujuks. Loob turvalise keskkonna ning arendab väärtusi nagu koostöö, empaatia, ausus ja vastutustunne.
Palju õnne, Signe Kotkas!
Kose valla aasta abiõpetaja nominent
Merlin Leppik teeb särasilmselt ja professionaalselt koostööd kõikide osapoolte: laste, vanemate, kolleegide ja juhtkonnaga. Ta on alati sõbralik, konstruktiivne, abivalmis, õpihimuline ja igati lapse arengut toetav aktiivne õppija.
Kui on võimalus täiendada oma pedagoogilisi kompetentse, siis seda ta ka teeb. Jagab innustunult omandatud teadmisi kolleegidega ja rakendab praktikasse. Ta on julge diskussioonides osaleja ja tõstatatud küsimustele lahenduse otsija. Merlinile sobib töö enam tuge vajavate lastega - ta teeb seda mõtestatult ning mõistab, et tulemuste saavutamine nõuab järjepidevust, aega ja pingutust.
Merlin loob emotsionaalselt turvalise keskkonna, kus laps tunneb, et teda märgatakse, kuulatakse ja väärtustatakse. On rahulik, tähelepanelik ja toetav, et laps julgeks küsida. Märkab, analüüsib ja vahendab aktiivselt oma tähelepanekuid last ümbritsevate
täiskasvanutega, et leida sobivad lahendused lapse toetamiseks.
Palju õnne, Merlin Leppik!